Cost campanie adwords – 8 pași pentru o reclamă reușită

Google Ads (fostul Google Adwords) este un instrument foarte util pentru marketing-ul afacerii tale care, dacă este utilizat corect, te te va ajuta să îți crești vizibilitatea și să atragi noi clienți.

O campanie Google Ads nu implică doar să creezi niște reclame și apoi să aștepți ca vizitatorii să dea click pe ele. Specialiștii în acest domeniu știu că este foarte important să alegi cuvintele cheie relevante, să selectezi audiența potrivită și mai apoi să urmărești constant evoluția reclamelor și să faci schimbări acolo unde este nevoie, pentru a optimiza cost campanie adwords.

În acest articol vei afla cum să realizezi o campanie reușită, chiar dacă ești începător:

Pasul 1: Există cerere pe piață pentru produsul tău?

Primul pas este, desigur, să te asiguri că există mulți oameni care să caute pe Google ceea ce tu vinzi. Altfel, campaniile de Ads nu vor avea succes, indiferent cât de bine le vei seta pentru că nu există destul de mulți oameni interesați de subiectul respectiv.

Dar cum afli dacă există cerere? Folosești un instrument de căutare a cuvintelor cheie, precum wordstream.com sau wordtracker.com sau Google Keyword Planner. Cu ajutorul acestora vei putea afla exact care este volumul de căutare pentru un anumit cuvânt sau frază.

Pasul 2: Cum aleg cele mai bune cuvinte cheie?

Înainte de a începe orice campanie adwords de succes, trebuie să stabilești care sunt cuvintele cheie pe care le vei folosi pentru promovare. Iată câteva sfaturi pentru a le alege pe cele mai potrivite pentru tine:

  • Alege cuvinte cheie cu un volum de căutare mare;
  • Alege cuvinte cheie al căror preț se încadrează în bugetul pe care l-ai alocat pentru cost campanie adwords;
  • Alege cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta; spre exemplu, dacă vinzi plante de interior, caută cuvinte cheie din aceasto familie precum „alocasia interior”, „iedera de interior”, „monstera interior” și evită cuvinte click-bait precum cumpără acum, cumpără ieftin.

Pasul 3: Evaluează competiția

Dacă vrei să te ocupi de administrare campanii adwords, un pas important este să faci o analiză a competiției prin care să afli următoarele:

  • Ce cuvinte cheie au folosit și care a fost aproximativ costul campaniei adwords;
  • Care sunt landing page-urile către care au trimis reclamele din campanie;
  • Care au fost cuvintele/expresiile care au atras cei mai mulți vizitatori.

 

Pentru a verifica ce au făcut alte afaceri din domeniul tău în campaniile PPC, poți folosi un tool precum spyfu.com care îți permite să vezi reclamele setate de concurență, costul cuvintelor cheie și data la care a fost pornită o anumită campanie. Urmărește cuvintele cheie care au fost folosite pentru o perioadă mai lungă deoarece sunt cele care au avut succes.

Pasul 4: Alege un USP (Unique Selling Proposition) puternic

USP-ul este cel care diferențiază afacerea ta de a concurenței și este cheia ta pentru succes. USP trebuie să fie răspunsul la întrebarea: De ce să aleg să cumpăr de la tine și nu de la alții?

Cu ajutorul unei fraze atractive vei reuși să atragi mai mulți clienți, să îți creezi o poziție stabilă pe piață și să optimizezi orice cost campanie adwords. Dar cum creezi un USP potrivit? Iată câteva sfaturi:

  • Concentrează-te pe ce aduci tu nou pe piață sau pe lucrurile care te recomandă: de ce ar cumpăra oamenii de la tine? Pot ajunge rapid la tine? Ai livrare rapidă? Oferi un cadou?
  • Ascultă-ți clienții, aceștia îți pot oferi o perspectivă la care tu poate nu te-ai gândit: de ce au ales să cumpere de la tine, ce și-ar dori să le oferi în plus?
  • Analizează competiția: cum își fac reclamă alte afaceri? Poți găsi ceva unic, care să nu semene cu nimic ce există pe piață la acest moment?

Pasul 5: Fă o ofertă de nerefuzat

După ce ai ales cele mai potrivite cuvinte cheie, urmează conținutul propriu-zis al reclamei înainte de un audit campanii adwords. Ce trebuie să faci ca să ieși în evidență față de celelalte reclame care o să fie afișate alături de a ta fără să crești cost campanie adwords?

Trebuie să creezi o ofertă de nerefuzat, care să conțină următoarele lucruri:

  • Valoare: ajută vizitatorii să înțeleagă că ceea ce oferi tu este valoros, indiferent de preț;
  • Credibilitate: dacă oferta ta e prea bună comparativ cu concurența, oamenii s-ar putea să fie sceptici, deci trebuie să explici mereu de ce ai această ofertă: celebrarea unei aniversări, sfârșitul anului, refacerea stocului etc;
  • Fără risc: oamenilor le este frică să cumpere din locuri noi care ar putea să nu livreze ce au promis, deci le poți oferi oamenilor garanția banilor înapoi dacă nu sunt mulțumiți;
  • CTA (Call to Action): poate cel mai important lucru dintr-o reclamă, trebuie să ai o frază care să îl determine pe cititor să dea click pe reclamă și să devină client al afacerii tale.

Pasul 6: Pune accent pe conținutul reclamelor

Ce trebuie să știi despre campaniile google adwords este că plătești doar atunci când cineva dă click pe reclamă. Astfel, o reclamă bună va atrage doar oameni care sunt interesați de ceea ce vinzi și va avea un CTR (Click-Through Rate) mare. Scopul tău este să creezi reclame eficiente, care să scadă cost campanie adwords.

O reclamă trebuie să fie alcătuită din:

  • Headline: încearcă să folosești cuvântul cheie aici și chiar să îl formulezi ca o întrebare;
  • Descriere: aici trebuie să se regăsească USP, CTA, o descriere a ofertei și avantajele sale;
  • URL: alege un URL care să includă și o descriere a ofertei.

Pasul 7: Folosește un Landing Page relevant

Pentru ca orice campanie să fie de succes, pagina către care trimite reclama trebuie să fie relevantă pentru conținutul acesteia. Mai exact, oamenii au dat click pe reclamă pentru că își doresc să știe mai multe detalii despre acea ofertă specifică, iar acel landing page ar trebui să le ofere răspunsul.

Astfel, în loc să trimiți oamenii spre homepage-ul website-ului tău și să crești costul campaniei adwords pentru că oamenii ies rapid din site, ar fi mai bine să creezi o pagină separată cu toate detaliile ofertei unde să descrii USP, avantajele produselor tale, motive care să ofere credibilitate și, mai ales, un CTA puternic.

Pasul 8: Urmărește rata de conversie

Nu ai cum să știi dacă o campanie a avut rezultatele dorite decât dacă urmărești rata de conversie. Mai exact, care cuvinte cheie și care reclame s-au transformat mai apoi în vânzări.

Poți face asta în Google Ads, înainte să stabilești cost campanie adwords, în tabul de Measurement – > Conversions. Nu uita să creezi o nouă conversie înainte de fiecare campanie, ca să te asiguri că poți urmări rezultatele.

Google Ads este arma secretă pentru orice afacere, dar nu oricine poate face o reclamă de succes cu optimizare pentru cost campanie adwords. Apelează la echipa Danco Vision pentru o campanie adwords corectă, care îți va aduce rezultatele pe care ți le dorești!

NOUTĂȚI

Articole similare