Google a oprit, pentru moment, functia de request indexing. Cum solicitam indexarea unei pagini?

  • Home / Blog / Google a oprit,…
request indexing site

Google a oprit, pentru moment, functia de request indexing. Cum solicitam indexarea unei pagini?

Din 14 octombrie, Google a scos request indexing-ul din Google Search Console.

Decizia a starnit mai multe intrebari: “Cum crestem viteza de indexare a paginilor nou adaugate?”; “Imi mai sunt paginile indexate in Google?”; “Cum ar trebui sa arate site-ul meu pentru o indexare cat mai rapida si cum poate ajunge pe pozitii superioare in Google?”. Plecand de la aceste probleme, vom incerca sa formulam raspunsuri cat mai explicite si usor de inteles pentru toata lumea.

Din exprienta noastra in web design si optimizare SEO am observat ca toate functionalitatile pe care Google le scoate ajung foarte rar sa fie reintroduse. In ceea ce priveste grabirea indexabilitatii paginilor unui site, exista si alte modalitati pentru a face acest lucru, despre care vom vorbi pe larg in acest articol.

Ce este indexarea?

Indexarea este procesul prin care paginile unui site sunt adaugate in Google si astfel disponibile utilizatorilor cand se fac cautari pe cuvintele cheie relevante pentru paginile respective.  Adaugarea in Index presupune ca Botii Google (numiti si crawleri) sa ajunga pe pagina, sa o citeasca, sa inteleaga despre ce este pagina si sa o “indexeze” adica sa ii ofere un loc in baza de date a Google-ului.

Ce trebuie sa fac pentru ca site-ul meu sa fie indexat mai rapid?

Sitemap.xml  – poti grabi indexarea cu submitarea/re-submitarea sitemap-ului

Pentru inceput este nevoie sa creezi un sitemap.xml foarte bine structurat. Acesta functioneaza ca o harta pentru botii motoarelor de cautare si ii ajuta sa acceseze toate paginile site-ului. Atat in Google cat si in Bing (de exemplu) se regaseste functionalitatea de a indica motorului de cautare locatia exacta a sitemap-ului. Facand asta ne putem asigura ca site-ul este indexat mai repede decat un site care nu are sitemap.

Exemplu de cum ar trebui sa arate un sitemap ordonat.

sitemap xml

Sitemap-ul poate fi generat prin tool-uri precum Yoast, All in One SEO Pack, Screaming Frog,  si multe alte tool-uri disponibile online. Cu toate acestea este nevoie sa se verifice cu mare atentie corectitudinea sitemap-ului respectiv, iar daca lipseste o categorie, o subcategorie sau anumite pagini, trebuie incluse manual pentru a nu deruta botii motoarelor de cautare. Daca sitemap-ul nu este realizat corect, se vor observa diferente majore intre numarul de pagini indexate in motorul de cautare si numarul real de pagini din site. Bineinteles ca sunt cazuri in care anumite pagini pot fi excluse din sitemap pentru ca nu sunt relevante (eg pagini de search, paginatie, etc).

Sitemap-ul nu iti va aduce o crestere  impresionanta in motoarele de cautare, insa va eficientiza timpul de indexare al paginilor. Daca aceste pagini au si o optimizare SEO realizata corespunzator, pozitia din motoarele de cautare a site-ului va fi una superioara altor site-uri care nu sunt optimizate.

Avand un sitemap xml pentru site poti solicita in continuare “indexarea” paginilor noi si a celor pe care s-au realizat modificari.

request indexing sitemap xml

Dupa ce a fost finalizat crawlul sitemap-ului tau, status-ul “succes” va aparea la “stare”, precum si numarul de pagini descoperite in sitemap. Acela va fi si numarul de pagini cu care site-ul tau va aparea in motoarele de cautare.

Folosirea robots.txt

Fisierul robots.txt este cel mai bun mod de a comunica cu motoarele de cautare atunci cand vine vorba de indexabilitate si unde anume sa se uite botii acestora.

Acest fisier contine instructiuni prin care comunici  botiilor motoarelor de cautare cateva informatii de baza pentru a controla traficul din site-ul tau.

Aspectele de care este important sa se tina cont atunci cand se realizeaza un astfel de fisier sunt:

  • Folosirea literelor mici
  • Realizarea robots.txt pentru fiecare subdomeniu
  • Fisier incarcat in directorul root website-ului astfel incat sa fie accesibil la https://numesite.com/robots.txt

User-agent: Acest parametru selecteaza ce boti au acces sa indexeze site-ul.

Exemplu: User-agent: * semnifica faptul ca au acces botii tuturor motoarelor de cautare pentru a indexa o pagina.

Disallow: Aici sunt listate toate URL-urile care nu se doresc a fi indexate.

Exemplu: Disallow: /exemplu.html – acesta arata faptul ca pagina site.ro/exemplu.html este interzisa botilor motoarelor de cautare pentru indexare.

Disallow: / – dai cale libera botilor pentru indexarea tuturor paginilor

 

fisier robots.txt corect

Daca ai intampinat probleme in realizarea sitemap-ului corect si ai avut parte de erori sau fisierul robots.txt blocheaza accesul la paginile importante din site, este recomandat sa apelezi la serviciile de SEO si  web design ale unei companii specializate. Astfel, vei avea garantia realizarii la cele mai inalte standarde  a unui sitemap xml bine structurat, rezolvarea problemelor din site si structura a site-ului, iar fisierul robots.txt va fi implementat corect.

 

O alta modalitate de a grabi indexarea continutului de pe site-ul tau

O alta metoda care poate grabi indexarea site-ului tau este crearea de link-uri pe site-uri care sunt crawluite frecvent de botii motoarelor de cautare. De obicei, site-urile crawluite foarte des de botii motoarelor de cautare sunt cele de stiri. Bineinteles ca sunt si blog-uri cu foarte mult trafic si alte tipuri de site-uri care posteaza continut des si automat sunt crawl-uite des. Cu toate acestea, site-urile de stiri – sunt cea mai buna optiune.

Pentru a creste la maximum relevanta link-urilor create, ideal este sa alegi site-uri de stiri din aceeasi nisa cu site-ul tau. Este de asemenea recomandat ca metricele site-urilor alese sa aiba metrice cel putin apropiate de cele ale site-ului tau.

Un alt aspect pe care este nevoie sa il ai in vedere la alegerea site-ului unde sa iti creezi un link este ca acesta sa nu fie marcat ca si advertorial sau sa nu contina marcajul de backlink-uri: rel:”nofollow” sau marcajele noi rel=sponsored sau rel=ugc, pentru ca nu iti va fi de niciun ajutor.

Ce instrumente de optimizare SEO se folosesc pentru a ranka mai bine?

Meta titlul website-ului este printre cele mai importante criterii de care botii Google tin cont.

meta titlu si meta descriere

 

Meta Titlul

Meta titlul este cea mai importanta caracteristica de care trebuie sa se tina cont atunci cand urmeaza sa fie urcata o pagina in site. Prin intermediul acestuia oferi informatii valoroase motoarelor de cautare si ajuti botii sa iti gaseasca site-ul mai usor.

Cu ajutorul acestuia vei putea atrage persoanele interesate de produsele si serviciile pe care site-ul tau le ofera, si, cel mai important, printr-un meta titlul optimizat corect iti cresti conversiile SEO.

Meta Descrierea

Meta descrierea este un alt element de care algoritmul Google tine cont in pozitionarile din motorul de cautare. Meta descrierea poate fi definita ca descrierea care apare dupa link-ul unei pagini. Daca este optimizata corespunzator si are acele elemente care sa atraga cat mai multi utilizatori pe site, aceasta iti va creste CTR-ul (rata de click), si, implicit, pozitia din SERP pentru ca algoritmul Google va considera pagina ta relevanta.

Ce este insa foarte important in privinta acestor elemente este ca trebuie sa fie unice. Daca se vor repeta pe mai multe pagini, site-ul tau nu va ranka atat de bine. Daca ai un portal care ofera un numar limitat de servicii sau produse, va fi usor sa creezi descrieri unice. Daca ai un site cu un numar mare de produse sau servicii va fi nevoie de un proces mai lung si mai elaborat prin care sa se creeze meta titluri si meta descrieri unice pentru fiecare produs/serviciu. Pentru un magazin cu peste 50 de produse, de exemplu, iti recomandam sa apelezi la specialisti in domeniu.

Heading-urile (H-urile)

Heading-urile sunt criteriul de care trebuie sa se tina cont in structurarea continutului unui site. Un aspect foarte important pentru acest instrument este ca trebuie urmarita o linie logica a structurii acestora intr-o pagina.

Exemplu:

heading-urile din site

Dupa cum se poate observa, H2 apare de 2 ori si subliniaza cele mai importante titluri din acest articol, H3 apare de 4 ori si indica titlurile care se divid din H2.

Continutul site-ului

Acest instrument trebuie sa le combine pe toate cele detaliate mai sus si sa aiba o lungime minima de 600 de cuvinte pentru a fi optim. Dupa realizarea a mii de audituri SEO am putut observa ca pagini cu un continut optimizat prea mult pe cuvinte cheie introduse fortat au fost ”ingropate” in paginile 3, 4 din SERP, iar site-uri cu mai putin content, dar calitativ, avand cuvinte cheie introduse natural in continut, au ajuns pe paginile 1 sau 2. Chiar daca pare ca nu te ajuta foarte mult pe termen scurt, fii sigur ca acest instrument iti este de foarte util pentru viitor.

Realizarea corecta a continutului iti va face site-ul valoros pentru botii Google si pentru consumatorii care isi doresc serviciile/produsele tale.

Este util link building-ul?

Desi parerile in ceea ce priveste importanta acestui instrument sunt impartite, noi credem ca link building-ul este printre cele mai utile instrumente de optimizare SEO in cresterea organica a unui site. Daca urmaresti cu strictete parametrii site-urilor in care vrei sa pui un link catre propriul site, vei avea doar de castigat. Parametrii cei mai importanti sunt domain rating-ul, trust flow si citation flow.

Link-urile pe care le adaugi in site-urile respective catre site-ul tau sunt drumurile de acces dintre site-uri, iar cu cat acestea sunt mai bine construite si au parametrii de mai sus potriviti site-ului tau, atunci acesta va urma o panta ascendenta.

Daca nu esti specialist SEO si vrei sa apari in prima pagina cand oamenii iti cauta serviciile/produsele, apeleaza la o echipa de profesionisti in realizarea si optimizarea SEO a site-urilor. Noi suntem gata sa te ajutam in a descoperi si a pune in valoare intregul potential al site-ului tau!