Google a oprit, pentru moment, funcția de request indexing. Cum solicităm indexarea unei pagini?

Din 14 octombrie, Google a scos request indexing-ul din Google Search Console.

Decizia a stârnit mai multe întrebări: „Cum creștem viteza de indexare a paginilor nou adăugate?”; „Îmi mai sunt paginile indexate în Google?”; „Cum ar trebui să arate website-ul meu pentru o indexare cât mai rapidă și cum poate ajunge pe poziții superioare în Google?”. Plecând de la aceste probleme, vom încerca să formulăm răspunsuri cât mai explicite și ușor de înțeles pentru toată lumea.

Din experiența noastră în web design și optimizare SEO am observat că toate funcționalitățile pe care Google le scoate ajung foarte rar să fie reintroduse. În ceea ce privește grăbirea indexabilității paginilor unui website, există și alte modalități pentru a face acest lucru, despre care vom vorbi pe larg în acest articol.

Ce este indexarea?

Indexarea este procesul prin care paginile unui website sunt adăugate în Google și astfel disponibile utilizatorilor când se fac căutări pe cuvintele cheie relevante pentru paginile respective. Adăugarea în index presupune ca boții Google (numiți și crawleri) să ajungă pe pagină, să o citească, să înțeleagă despre ce este pagina și să o „indexeze” adică să îi ofere un loc în baza de date a Google-ului.

Ce trebuie să fac pentru ca website-ul meu să fie indexat mai rapid?

Sitemap.xml  – poți grăbi indexarea cu submitarea/re-submitarea sitemap-ului

Pentru început, este nevoie să creezi un sitemap.xml foarte bine structurat. Acesta funcționează ca o hartă pentru boții motoarelor de căutare și îi ajută să acceseze toate paginile website-ului. Atât în Google, cât și în Bing (de exemplu) se regăsește funcționalitatea de a indica motorului de căutare locația exactă a sitemap-ului. Făcând asta, ne putem asigura că website-ul este indexat mai repede decât un website care nu are sitemap.

Exemplu de cum ar trebui să arate un sitemap ordonat:

 

Sitemap-ul poate fi generat prin tool-uri precum Yoast, All in One SEO Pack, Screaming Frog, și multe alte tool-uri disponibile online. Cu toate acestea este nevoie să se verifice cu mare atenție corectitudinea sitemap-ului respectiv, iar dacă lipsește o categorie, o subcategorie sau anumite pagini, trebuie incluse manual pentru a nu deruta boții motoarelor de căutare. Dacă sitemap-ul nu este realizat corect, se vor observa diferențe majore între numărul de pagini indexate în motorul de căutare și numărul real de pagini din site. Bineînțeles că sunt cazuri în care anumite pagini pot fi excluse din sitemap pentru că nu sunt relevante (de exemplu, pagini de search, paginație, etc).

Sitemap-ul nu îți va aduce o creștere impresionantă în motoarele de căutare, însă va eficientiza timpul de indexare al paginilor. Dacă aceste pagini au și o optimizare SEO realizată corespunzător, poziția din motoarele de căutare a site-ului va fi una superioară altor site-uri care nu sunt optimizate.

Având un sitemap xml pentru website, poți solicita în continuare „indexarea” paginilor noi și a celor pe care s-au realizat modificări.

 

După ce a fost finalizat crawl-ul sitemap-ului tău, statusul „Succes” va apărea la „Stare”, precum și numărul de pagini descoperite în sitemap. Acela va fi și numărul de pagini cu care site-ul tău va apărea în motoarele de căutare.

Folosirea robots.txt

Fișierul robots.txt este cel mai bun mod de a comunica cu motoarele de căutare atunci când vine vorba de indexabilitate și unde anume să se uite boții acestora.

Acest fișier conține instrucțiuni prin care comunici boților aferenți motoarelor de căutare câteva informații de bază pentru a controla traficul din website-ul tău.

Aspectele de care este important să se țina cont atunci când se realizează un astfel de fișier sunt:

  • Folosirea literelor mici;
  • Realizarea robots.txt pentru fiecare subdomeniu;
  • Fișier încărcat în directorul root website-ului astfel încât să fie accesibil la https://numesite.com/robots.txt

 

User-agent: Acest parametru selectează ce boți au acces să indexeze site-ul.

Exemplu: User-agent: * semnifică faptul că au acces boții tuturor motoarelor de căutare pentru a indexa o pagină.

Disallow: Aici sunt listate toate URL-urile care nu se doresc a fi indexate.

Exemplu: Disallow: /exemplu.html – acesta arată faptul că pagina site.ro/exemplu.html este interzisă boților motoarelor de căutare pentru indexare.

Disallow: / – dai cale liberă boților pentru indexarea tuturor paginilor

 

Dacă ai întâmpinat probleme în realizarea sitemap-ului corect și ai avut parte de erori sau fișierul robots.txt blochează accesul la paginile importante din site, este recomandat să apelezi la serviciile de SEO și web design ale unei companii specializate. Astfel, vei avea garanția realizării la cele mai înalte standarde  a unui sitemap xml bine structurat, rezolvarea problemelor din site și structura a site-ului, iar fișierul robots.txt va fi implementat corect.

O altă modalitate de a grăbi indexarea conținutului de pe website-ul tău

O altă metodă care poate grăbi indexarea site-ului tău este crearea de link-uri pe site-uri care sunt crawl-uite frecvent de boții motoarelor de căutare. De obicei, site-urile crawl-uite foarte des de boții motoarelor de căutare sunt cele de știri. Bineînțeles că sunt și bloguri cu foarte mult trafic și alte tipuri de site-uri care postează conținut des și automat sunt crawl-uite des. Cu toate acestea, site-urile de știri – sunt cea mai bună opțiune.

Pentru a crește la maxim relevanța link-urilor create, ideal este să alegi site-uri de știri din aceeași nișa cu site-ul tău. Este, de asemenea, recomandat ca metricele site-urilor alese să aibă metrice cel puțin apropiate de cele ale site-ului tău.

Un alt aspect pe care este nevoie să îl ai în vedere la alegerea site-ului unde să îți creezi un link este ca acesta să nu fie marcat ca și advertorial sau să nu conțină marcajul de backlink-uri: rel:”nofollow” sau marcajele noi rel=sponsored sau rel=ugc, pentru ca nu îți va fi de niciun ajutor.

Ce instrumente de optimizare SEO se folosesc pentru a ranka mai bine?

Meta titlul website-ului este printre cele mai importante criterii de care boții Google țin cont.

 

Meta Titlul

Meta titlul este cea mai importantă caracteristică de care trebuie să se țină cont atunci când urmează să fie urcată o pagină în website. Prin intermediul acestuia, oferi informații valoroase motoarelor de căutare și ajuți boții să îți găsească website-ul mai ușor.

Cu ajutorul acestuia vei putea atrage persoanele interesate de produsele și serviciile pe care site-ul tău le oferă, și, cel mai important, printr-un meta titlul optimizat corect, îți crești conversiile SEO.

Meta Descrierea

Meta descrierea este un alt element de care algoritmul Google ține cont în poziționările din motorul de căutare. Meta descrierea poate fi definită ca descrierea care apare după link-ul unei pagini. Dacă este optimizată corespunzător și are acele elemente care să atragă cât mai mulți utilizatori pe site, aceasta îți va crește CTR-ul (rata de click), și, implicit, poziția din SERP pentru că algoritmul Google va considera pagina ta relevantă.

Ce este însă foarte important în privința acestor elemente este că trebuie să fie unice. Dacă se vor repeta pe mai multe pagini, site-ul tău nu va ranka atât de bine. Dacă ai un portal care oferă un număr limitat de servicii sau produse, va fi ușor sa creezi descrieri unice. Dacă ai un site cu un număr mare de produse sau servicii va fi nevoie de un proces mai lung și mai elaborat prin care să se creeze meta titluri și meta descrieri unice pentru fiecare produs/serviciu. Pentru un magazin cu peste 50 de produse, de exemplu, îți recomandăm să apelezi la specialiști în domeniu.

Heading-urile (H-urile)

Heading-urile sunt criteriul de care trebuie să se țină cont în structurarea conținutului unui site. Un aspect foarte important pentru acest instrument este că trebuie urmarită o linie logică a structurii acestora într-o pagină.

Exemplu:

 

După cum se poate observa, H2 apare de 2 ori și subliniază cele mai importante titluri din acest articol, H3 apare de 4 ori și indică titlurile care se divid din H2.

Conținutul website-ului

Acest instrument trebuie să le combine pe toate cele detaliate mai sus și să aibă o lungime minimă de 600 de cuvinte pentru a fi optim. După realizarea a mii de audituri SEO am putut observa că pagini cu un conținut optimizat prea mult pe cuvinte cheie introduse forțat au fost „îngropate” în paginile 3, 4 din SERP, iar site-uri cu mai puțin content, dar calitativ, având cuvinte cheie introduse natural în conținut, au ajuns pe paginile 1 sau 2. Chiar dacă pare că nu te ajută foarte mult pe termen scurt, fii sigur că acest instrument îți este foarte util pentru viitor.

Realizarea corectă a conținutului îți va face site-ul valoros pentru boții Google și pentru consumatorii care își doresc serviciile/produsele tale.

Este util Link Building-ul?

Deși părerile în ceea ce privește importanța acestui instrument sunt împărțite, noi credem că link building-ul este printre cele mai utile instrumente de optimizare SEO în creșterea organică a unui site. Dacă urmărești cu strictețe parametrii site-urilor în care vrei să pui un link către propriul site, vei avea doar de câștigat. Parametrii cei mai importanți sunt domain rating-ul, trust flow și citation flow.

Link-urile pe care le adaugi în site-urile respective către site-ul tau sunt drumurile de acces dintre site-uri, iar cu cât acestea sunt mai bine construite și au parametrii de mai sus potriviți site-ului tău, atunci acesta va urma o pantă ascendentă.

Dacă nu ești specialist SEO și vrei să apari în prima pagină când oamenii îți caută serviciile/produsele, apelează la o echipă de profesioniști în realizarea și optimizarea SEO a site-urilor. Noi suntem gata să te ajutăm în a descoperi și a pune în valoare întregul potențial al site-ului tău!

NOUTĂȚI

Articole similare

Modern SEO: Ce este nou?

O mulțime de lucruri! În primul rând, termenul „link building” este înlocuit treptat cu „relationship building”. Nu te mai conectezi cu alții pentru a obține

Citește