Ghid creare campanie PPC pentru incepatori

  • Home / Blog / Ghid creare campanie…

Ghid creare campanie PPC pentru incepatori

Detinatorii de afaceri au numeroase optiuni atunci cand vine vorba despre marketingul business-ului lor. Multe dintre acestea implica atat optimizarea continutului din punct de vedere SEO, cat si campanii google adwords.  Pentru cea din urma optiune poate ar trebui sa stii de la bun inceput faptul ca 64.6% dintre consumatori acceseaza reclame Google. Fie ca o fac atunci cand sunt in toiul cumparaturilor online, fie cand navigheaza pe internet pentru a vedea ce mai este nou accesarea reclamelor se face intr-un procent destul de mare.

Promovarea PPC sau pay-per-click este un sistem care iti permite sa faci publicitate pe Google. Mesajul ce vrei sa fie afisat va ajunge la un public vast si implicit la un numar semnificativ de persoane care cauta sevicii, produse sau informatii pe care brandul tau le poate furniza.

Google PPC este utilizat de milioane de site-uri web si companii din intreaga lume – fiind un bun instrument de a creste rentabil si vizibil brand awareness-ul, vanzarile, conversiile si de a aduce trafic. Echipa DigitalU – Agentie PPC – cunoaste importanta campaniilor adwords si tocmai de aceea iti ofera informatii esentiale despre ce trebuie sa faci daca iti doresti promovare PPC.

 

 

            Pasii pentru crearea unei campanii PPC

 

O prima intrebare pe care ti-o pui poate fi „De ce sa platesc pentru a aparea pe Google, daca pot face site-ul meu sa apara intr-un mod gratiut?”. Chiar daca poate suna usor, traficul gratuit nu este chiar atat de usor de adus.

Algoritmii Google sunt conceputi pentru a recompensa site-urile cu un design calitativ si continut pe masura. Clasamentele organice pot dura destul de mult timp, deci ai nevoie de rabdare si de cuvinte cheie bine alese. In cazul unui campanii adwords,  rezultatele pot aparea la scurt timp dupa ce a fost lansata. Campaniile PPC sunt realizate intr-un mod strategic pentru a aduce trafic, potentiali clienti si in acelasi timp persoanele mult mai aproape de brand, instantaneu dupa ce au fost difuzate anunturile.

Daca ai decis ca vrei sa creezi o campanie PPC, iata ce trebuie sa faci:

  • Primul pas este de cercetare, mai exact, trebuie sa stii cui si cum sa te adresezi.
  • Alegerea cuvintelor cheie potrivite – expresii pe care le vizezi ca fiind cautate in contextul anuntului tau.
  • Tine cont de datele referitoare la actualii clienti atunci cand alegi cuvintele cheie pentru viitoarea campanie PPC. Pune-le pe toate pe o lista si utilizeaza tot ceea ce crezi ca ai cauta potentialii clienti pentru a ajunge la anuntul tau.
  • Foloseste planificatorul de cuvinte cheie oferit de Google si tine cont de volumul cautarilor, tendinte, costuri pe click si datele competitive.
  • Asigura-te ca tragetezi astfel incat locatia sa fie adecvata (in functie de regiune, tara, oras, stat etc).
  • Fa o structura pentru cuvintele cheie – cuvintele cheie ale brandului – ale competitorilor – generale – related.
  • Grupeaza-e pornit de la un termen general, precum ”covor” si fa o diagrama cu toti termenii asociati.
  • Tine cont de bugetul in care vrei sa te incadrezi!

Iata cum arata, de exemplu, rezultatele pentru o cautare a cuvantului ”covor”:campanie ppc cuvant

Pe baza datelor pe care le ai, poti sa pornesti campania ta cu ajutorul tool-urilor recomandate. Specialistii DigitalU – Agentie Google Adwords, care se ocupa de promovare, te pot ajuta cu sfaturi pentru crearea celei mai bune campanii PPC pentru brandul tau. Promovarea PPC realizata de o agentie google ads va fi cheia pentru o pozitionarea mai buna a afacerii tale!