Cuvinte cheie – Cum alegem cuvintele cheie în scrierea unui articol SEO

Și tu vrei ca afacerea să fie în primele poziții la o simplă căutare pe Google? Și noi! De aceea este foarte important că website-ul tău să fie optimizat SEO!

O strategie SEO optimă include multe aspecte. Cel mai important este conținutul. Crearea unui conținut convingător, care include cuvinte cheie direcționate și relevante pentru preferințele utilizatorilor, reprezintă cheia căutărilor organice. Rolul procesului de optimizare SEO, este îmbunătățirea poziției site-ului tău în rezultatele motoarelor de căutare în funcție de anumite cuvinte sau expresii cheie relevante pentru site-ul tău.

Ce rol au cuvintele cheie în articolul tău?

Cuvintele cheie cunoscute și ca keywords, sunt termenii după care utilizatorul se ghidează într-un motor de căutare, cu referire la un anume subiect. O strategie SEO foarte bine pusă la punct, va ajuta un website să apară în motoarele de căutare în primele poziții, după ce un utilizator introduce o serie de cuvinte care rezumă căutarea lui. De exemplu, un utilizator, care vrea să cumpere produse BIO, va introduce în căsuța de căutare o formulare precum „produse bio”. Lista de rezultate va afișa site-urile specializate în produse bio sau naturale în funcție de traficul generat de acestea până în momentul căutării respective, de la site-ul cu cel mai bun trafic la cel cu traficul cel mai slab.

Prin urmare, pentru a genera un trafic mai mare și a îmbunătăți poziția în motoarele de căutare, un website are nevoie de conținut de calitate pentru că pentru utilizatori, dar și pentru SEO, contează să ai un articol de foarte bună calitate.

Iar încă un aspect de care trebuie să ții cont, este modul în care utilizatorul caută produsele, serviciile sau informațiile pe care le oferi, pentru a optimiza conținutul site-ului tău. Astfel, Google va considera relevant site-ul tău pentru acele cuvinte cheie și îl va arunca în primele poziții ale  rezultatelor, atunci când un utilizator realizează o căutare.

Cum alegem cuvintele cheie în scrierea unui articol SEO?

Analiza cuvintelor-cheie nu înseamnă întotdeauna a atrage vizitatori pe site, ci mai degrabă, a atrage vizitatorii potriviți. Analiza de cuvinte cheie este cel mai important pas în procesul de optimizare SEO, alături de identificarea publicului țintă. Pentru ca o strategie de marketing să reușească, este esențial să cunoaștem publicul și mijloacele prin care îl putem targeta.

Orice articol SEO începe cu o analiză a cuvintelor cheie de bază, denumite și „seed keywords.” Acestea vor fi punctul de pornire de la care se va face toată analiză. Este bine să începi cu niște cuvinte cât mai simple. Dacă vinzi ceva mai specific sau website-ul tău este unul informativ și nu un magazin online, atunci trebuie să te gândești ce ar putea căuta utilizatorul tău pentru a găsi răspunsul la întrebare. Fă o listă de 5-10 astfel de cuvinte de bază. Cu acestea vei extrage mai multe cuvinte, utilizând diferite instrumente.

După ce ai înțeles ce caută adesea utilizatorii care ar putea fi interesați de produsele și serviciile tale, te poți folosi de o serie de instrumente online pentru a identifica alți termeni potențial relevanți. Citește în continuare pentru a descoperi o serie de instrumente SEO folosite de către orice specialist.

 

Instrumente pentru analiza cuvintelor-cheie

  1. KeyWord Planner – acest tool îți oferă posibilitatea să îți filtrezi căutările în funcție de locație, limbă, filtre ale cuvintelor cheie, coordonate temporale. Ba mai mult, cu acest tool poți obține volumul de căutări pentru o listă de cuvinte cheie sau posibilitatea de a le grupa, poți obține predicții de trafic pe o listă de cuvinte cheie și îți poți multiplica lista de cuvinte cheie pentru a obține idei de cuvinte noi.
  2. Google Trends – te ajută să fii la curent cu prezicerile în legătură cu cererea pentru diferite cuvinte cheie, îți va arăta tendințele de căutare pentru cuvântul căutat, te va ajuta să găsești idei de conținut sau îți va arăta topurile căutărilor pentru cuvintele alese în funcție de zona geografică, de perioadă etc.
  3. Ubersuggest – îți sugerează cuvinte cheie bazate pe căutări pe internet, subiecte în trend și altele. Scrie cuvântul tău de căutare în bară, iar instrumentul îți va genera o listă de rezultate. Dacă apeși pe +, lista se va mări pentru a include cuvinte și mai detaliate. În final, poți extrage cuvintele cheie de care ești interesat și le poți folosi în articolele tale.
  4. SEMRush – este unul dintre cele mai valoroase instrumente cu ajutorul căruia poți identifica cuvintele cheie și poți monitoriza performanța

Atunci când urmează să realizezi un studiu de cuvinte cheie trebuie să iei în considerare următoarele aspecte:

  1. Volumul de căutări pentru fiecare cuvânt cheie în parte;
  2. Domeniul de activitate al afacerii tale. Identificarea și targetarea exactă a publicului tău țintă;
  3. Competiția pe principalele cuvinte cheie. Cu cât un cuvânt cheie este mai popular, cu atât competiția este mai mare și există posibilitatea să dureze mai mult timp până când vei ajunge în topul rezultatelor

 

Alegerea cuvintelor cheie trebuie să fie un proces continuu deoarece utilizatorii și comportamentul lor se schimbă, precum și nevoile și alegerile acestora. De aceea, trebuie să încercăm să fim adesea lângă ei și să prezicem care va fi următorul lor pas.

Dar cel mai important aspect, atunci când optimizezi SEO un site, este relevanța cuvintelor cheie, mai degrabă decât densitatea acestora. Furnizând un conținut de calitate, optimizat SEO ca la carte în funcție de studiul de cuvinte cheie, vei avea toate șansele să ajungi în primele pagini de rezultate ale motoarelor de căutare.

NOUTĂȚI

Articole similare