Ce inseamna SEO? Ghid SEO complet pentru 2019

  • Home / Marketing Online / Ce inseamna SEO?…

Ce inseamna SEO? Ghid SEO complet pentru 2019

Cu siguranta ai auzit despre optimizarea pentru motoarele de cautare. Sau despre serviciile SEO, cu rol in cresterea vizibilitatii site-urilor in motoarele de cautare.

In cele ce urmeaza vei afla ce inseamna o campanie SEO si cum te ajuta aceasta in cresterea notorietatii si vizibilitatii online. De asemenea, vei descoperi ca SEO cuprinde mai multe tehnici, ce trebuie implementate atat la nivel de continut, cat si la nivel de imagini, design web sau linkuri, interne si externe.

Asadar, SEO, pe intelesul tuturor

SEO inseamna optimizarea unui site pentru motoarele de cautare. Cu alte cuvinte, SEO este arta clasarii unui site in top-ul rezultatelor unui motor de cautare, in sectiunea neplatita, organica.

Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) este procesul de optimizare a continutului unui site, astfel incat un motor de cautare sa-l gaseasca interesant si sa-l afiseze in top-ul rezultatelor, pentru cautari efectuate in baza unor cuvinte cheie targhetate.

Cand vine vorba de SEO, sunt implicate trei componente: site-ul tau, motorul de cautare si internautul. Daca ai un articol despre “cum sa faci lasagna vegana”, doresti ca motorul de cautare sa-l arate ca rezultat de top tuturor celor care cauta expresia „lasagna vegana”.

Statistici SEO si de trafic

Conform celor mai recente statistici, aproximativ 75% dintre internauti folosesc motorul de cautare Google atunci cand cauta produse si servicii online. Primele 5 rezultate afisate in Google primesc aproximativ 70% din trafic. Combinand cele doua aspecte anterior mentionate, concluzionam nu doar ca SEO este important, ci si ca notorietatea unui brand depinde 100% de prezenta in Google.

White hat SEO versus Black hat SEO

Exista tehnici SEO diferite, de la un specialist SEO la altul. Tehnicile sunt diferite, insa principiul este acelasi. Se urmaresc aceleasi etape SEO, insa tehnica de obtinere a rezultatelor este diferita. Unii specialisti lucreaza mai mult la nivel de continut, implementand o strategie de content marketing de succes. Alti specialisti SEO se focuseaza pe castigarea cat mai multor backlinkuri, din surse sigure si de calitate.

Indiferent de tehnicile SEO folosite si implementate la nivelul unui site, trebuie sa tii cont de utilizarea unor metode curate, care sa te conduca spre rezultate de durata, obtinute in mod natural.

Ce inseamna White hat SEO?

Tehnicile white hat SEO fac referire la acele actiuni desfasurate in mod natural, prin continut de calitate, structura usor de parcurs, guest-blogging, promovari prin e-mail si social media, etc. Se spune ca o tehnica white hat SEO bine aplicata poate valora cat zece tehnici black hat.

Ce inseamna Black hat SEO?

Acest tip de SEO se concentreaza pe optimizarea continutului doar pentru motorul de cautare, fara a lua in considerare latura umana. Exista mai multe tehnici de black hat SEO de care trebuie sa te feresti: continutul invizibil in site, paginile doorway, keyword stuffing, continutul duplicat, schimburile excesive de linkuri, etc.

SEO on-page si SEO off-page

Atunci cand se incepe o campanie SEO, se urmaresc doua directii importante: actiunile SEO ce se desfasoara in interiorul site-ului (meniu, continut, titluri, linking intern, structura paginilor) si actiunile SEO ce se desfasoara exterior site-ului. Impreuna, cele doua tipuri de actiuni formeaza strategia SEO de baza, de aplicat la nivelul oricarui site, indiferent de natura lui (blog, magazin online, site de prezentare servicii). Rezultatele nu se obtin decat daca cele doua tehnici merg mana in mana.

SEO on page

Exista trei mari aspecte SEO on-page carora trebuie sa le acorzi atentie. Primul si cel mai important este Continutul. “Continutul este rege” este, si astazi, de actualitate, pentru ca, atunci cand cineva face o cautare, isi doreste ca rezultatele accesate sa-i ofere informatiile de care are nevoie. Un continut care se doreste citit este un continut pe placul motoarelor de cautare.

Selectia cuvintelor cheie este al doilea aspect SEO care primeaza, in cazul unei campanii SEO de succes. Intotdeauna atentia trebuie sa se indrepte catre acele cuvinte cheie ce inregistreaza un volum de cautare mare si competitie mica. Concurenta dicteaza, de asemenea, lista de cuvinte cheie pe baza careia sa dai start campaniei SEO.

Arhitectura site-ului este al treilea aspect important intr-o campanie SEO de succes. Un site cu o structura usor de urmarit este un site ce poate castiga vizibilitate naturala, organica. Arhitectura simpla permite o navigara usoara. O arhitectura buna duce la o experienta excelenta pentru utilizator. Incarcarea rapida a site-ului, conexiunea sigura si web design-ul mobile friendly sunt aspecte care conving utilizatorii sa ramana in site. Ideal este ca arhitectura site-ului sa fie stabilita inainte de achizitionarea numelui de domeniu.

SEO off-page

La nivel extern, trebuie acordata o atentie deosebita calitatii linkurilor obtinute, ancorelor text folosite, numarului de linkuri.

Calitatea linkurilor inseamna totul in SEO, cand vine vorba de actiunile SEO off-page. Cu alte cuvinte, calitatea linkurilor conteaza mai mult decat cantitatea acestora. Textul ancora este textul pe care îl utilizeaza alte site-uri atunci cand fac legatura cu site-ul tau. Regula de baza a unui anchor text de calitate este urmatoarea: cu cat ancora text este mai naturala, cu atat mai bine.

Cum te ajutam noi?

Prin servicii profesionale de link building, campanii SMM, web design si SEO. Stim sa le imbinam perfect, astfel incat produsul final sa fie 100% SEO Friendly. Intra in legatura cu expertii nostri, folosindu-te de adresa noastra de email office@dancovision.ro sau de numarul nostru de telefon +0 31 101 58 27.

Write a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *