Elementele unui branding de succes
Branding-ul este o parte esențială a succesului pentru orice afacere. Cu toate acestea, noii antreprenori întâmpină, deseori, greutăți în crearea unui brand consistent și, totodată, atractiv pentru afacerea lor. Vă prezentăm mai jos un scurt ghid cu pașii esențiali în crearea unui brand puternic, ghid care vă poate duce afacerea pe culmile succesului. Brand-ul este o combinație a elementelor care definesc business-ul, incluzând slogan, logo, etică de afaceri și motto.
Alegerea numelui
Primul pas în definirea unui brand este să vă decideți cu privire la un nume. În primă fază, nu trebuie să vă cenzurați, ci să vă gândiți la diferite nume, să creați apoi o listă scurtă a acestora, gândindu-vă ce fel de brand se poate crea în jurul fiecărui nume, și, apoi, să alegeți varianta cea mai potrivită.
Identitatea de brand
Identitatea de brand este aspectul vizual al brand-ului. Aceasta include logo-ul, care trebuie neapărat să fie memorabil și, de asemenea, prezent pe toate componentele pe care le creați, inclusiv pe site, pe produse și pe materialele de marketing. Crearea unui brand coerent înseamnă luarea în considerare și a altor elemente vizuale, cum ar fi paleta de culori și fonturile utilizate. Păstrați aceste elemente constante pentru a crea un brand puternic, care să rămână cu ușurință în mintea publicului.
Vocea brand-ului
Cele mai puternice brand-uri adoptă un tone of voice care se potrivește cu cel a publicului lor. Încercați să ajungeți la oameni mai tineri sau mai în vârstă? Bărbați sau femei? Persoane fizice sau corporații? Răspunsul la aceste întrebări vă vor ajuta să definiți tone of voice-ul. Gândiți-vă la ce fel de limbaj folosiți în materialele de marketing, în slogan, precum și în social media. Se potrivește el cu imaginea pe care doriți să o asociați brand-ului?
Folosiți-vă de branding-ul creat
Odată ce ați stabilit indentitatea brand-ului, trebuie să vă asigurați că îl utilizați în toate aspectele afacerii dumneavoastră. Fiecare pagină a site-ului trebuie să afișeze logo-ul și să folosească fonturile și paleta de culori prestabilite inițial. Tot conținutul, inclusiv cel text și cel video, trebuie să folosească același tone of voice. Chiar și mesajele de eroare și notificările pot fi personalizate, astfel încât să permită personalității brand-ului să se regăsească în toate aspectele afacerii.
Rebranding
Pe măsură ce afacerea crește, brand-ul ar putea avea nevoie de o schimbare pentru a putea ține pasul cu baza de clienți mereu în curs de dezvoltare. În cazul în care produsele sau serviciile se modifică, trebuie să vă întrebați dacă este necesară sau nu actualizarea brand-ului. Rebranding-ul vă poate ajuta să păstrati legătura cu o bază de clienți și, în același timp, să câștigați noi clienți pe care altfel poate nu ați fi putut să îi atrageți.
Articole similare
Ce poate face un copywriter pentru business-ul tău?
Mark Twain spunea, la un moment dat: “I didn’t have time to write a short letter, so I wrote a long one instead”. Cuvintele lui
Psihologia schimbării: cum reacționăm la modificările operate de rețelele sociale?
Recent, Instagram a modificat logo-ul companiei și, cum s-a întâmplat de fiecare dată când una dintre rețelele sociale a efectuat o modificare importantă, reacțiile nu
Branding, între sentiment și rațiune
În ziua de azi, termenul “branding” e atât de popular, încât îl auzi, de dimineața și până seara, ba în stânga, ba în dreapta. Unii