5 target-uri pentru orice campanie SEO

  • Home / Blog / 5 target-uri pentru…

5 target-uri pentru orice campanie SEO

SEO este cu siguranță un canal care depinde de planificare. Ce veți stabili la începutul unei campanii poate seta tonul și eficiența întregii execuții. Dacă doriți să plecați cu dreptul într-o campanie SEO, este bine să aveți tot timpul în minte cele cinci obiective detaliate mai jos.

Audiența

Alegerea unui public nu este tocmai ușoară. Este posibil să aveți deja o idee despre care ar putea fi publicul dumneavoastră din punct de vedere demografic, dar, când vine vorba despre căutări, trebuie să știți că există o multitudine de factori de care trebuie să țineți cont. De exemplu, există un anumit segment de public care utilizează mai degrabă un gen de căutare decât alta? Există un concurent important care poate monopoliza un anumit segment al publicului? Nu gândiți doar în termeni de genul: vârstă, sex sau nivel de educație. Gândiți-vă și la ce fel de dispozitive folosesc utilizatorii și la ce fel de mentalitate au atunci când caută ceva online.

Nișa

În continuare, va trebui să vă stabiliți o nisă. Acest lucru este extrem de important pentru că o strategie SEO este competitivă și va deveni din ce în ce mai competitivă pe măsură ce va trece timpul. Este posibil ca, după un timp, cu suficient de mulți bani investiți și resurse, să se poată atinge un public mai general, dar sunt foarte multe corporații și organizații mari care ocupă deja aceste poziții de ani de zile, iar atingerea unui altfel de public va fi una dificilă. De aceea, este mai bine să se caute o nişă – o zonă extrem de specializată, cu mai puţină vizibilitate, dar și cu mult mai puțină concurență. Luați în considerare acest lucru și comparați-vă cu concurența. Ce anume face compania dumneavoastră unică? Ce poate ea oferi publicului pe care nimeni altcineva nu îl poate oferi?

Cuvintele cheie

Cuvintele cheie sunt un element foarte important, dar foarte des înțeles greșit. Au fost dintotdeauna importante, iar acum sunt poate mai importante decât oricând, pentru că au evoluat dramatic datorită procesului de căutare. Un lucru important pe care trebuie să îl știți este că obiectivele tematice și cuvintele cheie stabilite de la începutul campaniei vor dicta, până la urmă, într-o măsură foarte mare, rezultatele finale. Trebuie să păstrati un echilibru între cuvintele cheie cu volum mare de căutare și cuvintele cheie cu concurenţă scăzută de rating, dar, în același timp, trebuie să alegeți cuvintele cheie care se potrivesc în termen de nișă și au o mare relevanță pentru publicul țintă.

5 targeturi pentru orice campanie SEO

Traficul

După ce ați stabilit publicul, nișa și cuvintele cheie, veți putea să vă faceți mai ușor o idee despre care trebuie să fie strategia. Momentum-ul va deriva, însă, din intensitatea execuției. De exemplu, s-ar putea să știți ce tip de conținut vreți să produceți sau ce fel de link-uri veți dori să construiți, dar de câte dintre fiecare va fi nevoie? Cât de mult veți investi? Obiectivul major aici este traficul organic total. Înțelegerea acestor dimensiuni ale obiectivului „trafic” vă vor permite să alocați resursele în mod corespunzător și să stabiliți un set de măsuri de bază pentru succesul campaniei.

Rata de conversie

Rata de conversie nu este neapărat o parte din strategia SEO – optimizarea site-ului pentru conversii nu va avea un impact pozitiv asupra poziției din topul de căutare. Cu toate acestea, rata de conversie va dicta, într-o anumită măsură, eventuala profitabilitate a campaniei SEO. Imaginați-vă un scenariu în cazul în care veți avea 5.000 de vizitatori pe lună prin trafic de căutare organic, dar niciuna dintre vizite nu este de conversie – toate eforturile depuse ar fi în van. Prin urmare, este important să se ia în considerare obiectivul ratei de conversie ca fiind unul complementar, în cazul în care nu este integrat ca parte din strategia SEO generală. Nu este ușor să stabiliți în mod eficient sau corect aceste obiective. Evident, este mai bine să intrați în procesul de stabilire a obiectivelor cu unele cercetări care să susțină raționamentul, dar, în același timp, este bine să știți că unele presupuneri implicate nu pot fi evitate.

Din fericire, deși este important să stabiliți obiectivele cât mai devreme în campania SEO, există un grad de flexibilitate aici, iar dacă observați că una dintre ținte nu dă încă rezultatele pe care le-ați sperat sau dacă ați subestimat capacitatea de execuție, puteți face întotdeauna revizuiri.