Cinci pași simpli pentru un business de succes în 2017

Cu mai puțin de două săptămâni înainte de finalul anului în curs, nu puțini sunt oamenii de afaceri care nu se limitează la un simplu bilanț, cu bune și cu rele, al anului 2016. Cei mai mulți dintre ei se gândesc și la anul viitor și, implicit, la drumul care trebuie urmat în căutarea succesului. Dar acest drum nu e deloc ușor de descoperit atunci când nu ai o hartă, un ghid care să te îndrume la fiecare pas. Prin urmare, nu toate strategiile concepute vor fi eficiente. În marketing-ul digital, nu poți pluti la întâmplare. Tu trebuie să fii de cealaltă parte, în barca pe care o cârmesc cei care vor să își ducă business-ul spre succes. Iar noi suntem aici să te ajutăm și îți oferim câteva sfaturi în acest sens.

Business-ul tău are nevoie de obiective concrete

Dacă vrei să poți analiza evoluția business-ului tău și, implicit, succesul acestuia în anul care vine, trebuie să ai măcar o vagă idee despre ce înseamnă succesul. Iar asta presupune, în primul rând, să îți setezi niște obiective. Dar nu te gândi la obiective generale, cum ar fi “creșterea vânzărilor”. Dacă îți propui un astfel de obiectiv, orice îmbunătățire, chiar și una aproape insesizabilă, ar însemna că ți-ai atins ținta. Gândește altfel și încearcă să îți propui obiective concrete pe care vrei să le atingi. Și, în loc să îți propui “creșterea vânzărilor”, unul dintre obiectivele tale poate fi, de exemplu, “creșterea vânzărilor cu 15%”. Astfel, vei avea o bornă exactă de atins până la sfârșitul anului. Și, în drumul tău către această bornă finală, poți analiza lunar progresul făcut.

Și de o strategie eficientă de marketing digital

Mai departe, trebuie să te concentrezi pe acțiunile pe care vrei să le desfășori pentru a-ți atinge obiectivele setate. De exemplu, dacă vrei o creștere cu 15% a vânzărilor până la sfârșitul anului viiitor, ce pași vei urma în fiecare lună în acest sens? Prin urmare, ai nevoie de o strategie eficientă de marketing digital, care să te ajute să îți îndeplinești obiectivele. Apoi, trebuie să analizezi fiecare element al mixului tău de marketing, pentru a vedea dacă și cât de ajută în îndeplinirea obiectivelor. De exemplu, te poți gândi, în ianuarie, la o strategie de marketing pe rețelele sociale, care va duce la o creștere a vânzărilor. În februarie, însă, dacă adaugi o strategie de marketing pe mobil sau o strategie de marketing prin conținut, vânzările vor înregistra alte rezultate.

 

Folosește informațiile obținute la fiecare pas

Informațiile pe care le obții la fiecare pas parcurs trebuie analizate constant, pentru a vedea unde se află business-ul tău în drumul spre succes. Aceste date îți oferă informații reale și extrem de importante pentru afacerea ta. Și este crucial să ții cont de ele la fiecare pas pe care îl faci. Ai un punct de plecare și unul de sosire, dar informațiile pe care le obții constant îți arată calea exactă spre succes. Folosind eficient datele respective, îți vei putea adapta strategia de marketing în orice moment, fără teama că te vei rătăci în drumul spre succes. Astfel, nu vei avea doar o hartă cu un punct de plecare și unul de sosire, ci, mai degrabă, un ghid complet, cu pașii exacți pe care trebuie să îi faci de la început și până la sfârșit.

Cu ajutorul lor, poți ajusta strategia de marketing

La începutul anului, ai nevoie cel puțin de un plan general pentru business-ul tău și obiectivele pe care vrei să le atingi. Dar, pe parcursul anului, lucrurile se schimbă. Nu o dată, ci de mai multe ori. Poate apărea o nouă oportunitate pentru tine sau poate te vei confrunta cu probleme la care nu te așteptai. Sau poate, pur și simplu, decizi, la un moment dat, că business-ul tău trebuie să meargă într-o altă direcție și, implicit, să se adreseze unui alt public țintă. Odată cu aceste schimbări, se pot modifica atât obiectivele tale, cât și modul în care analizezi atât pașii parcurși, cât și cei rămași. Dacă vrei un business de succes, e crucial să îți adaptezi obiectivele și strategia de marketing, astfel încât, indiferent de schimbările care au loc, să rămâi pe drumul cel bun.

Lucrează doar cu profesioniști în promovarea online

Ți-am prezentat lucrurile atât de simplu, încât o strategie eficientă de marketing îți pare floare la ureche. Dacă te gândești că poți concepe, implementa, analiza și ajusta constant o strategie integrată de marketing digital, greșești din start. Gândește-te doar că fiecare obiectiv al business-ului tău și fiecare pas dintr-o strategie de marketing înseamnă alte componente. Și mai mici, și mai mari. Crezi că vei reuși să parcurgi absolut toate etapele? Dacă uiți de anumiți pași? Nu ai timpul necesar și, în plus, managementul zilnic al business-ului, aspect de care te ocupi deja, nu e deloc ușor. Aici, intervine o echipă de profesioniști în promovarea online a business-ului tău, care se va ocupa de tot ce înseamnă strategie integrată de marketing digital și rapoarte detaliate pentru fiecare etapă.

Hai să bem o cafea împreună și să îți facem cunoștință cu echipa noastră de profesioniști.

NOUTĂȚI

Articole similare