Oficial – dispozitivele mobile au surclasat, în premieră mondială, sistemele desktop în navigarea pe Internet

Premieră mondială în mediul online: dispozitivele mobile au surclasat, pentru prima oară, sistemele desktop în navigarea pe Internet. Potrivit unui comunicat de presă remis, la începutul acestei luni, de cel mai popular web tracker la nivel mondial, 51,3% dintre utilizatori au navigat pe Internet, în octombrie 2016, folosind unul sau mai multe dispozitive mobile, în vreme ce sistemele desktop au fost folosite de numai 48,7% dintre utilizatori. Ceea ce înseamnă că, acum, business-ul tău are nevoie, mai mult ca oricând, de o strategie integrată de marketing pe mobil.

Navigarea pe Internet: 80% smartphone vs. 67% desktop

Iar acest lucru este întărit și de cel mai recent studiu realizat de Google. Și, cum Google susține că 2016 este “anul super-cumpărătorului”, informațiile pe care ți le vom prezenta, în rândurile care urmează, te vor ajuta să îți ajustezi strategia de marketing atât pentru luna noiembrie și Black Friday, cât și pentru decembrie, Luna Cadourilor. Iar statisticile oferite de Google îți vor demonstra, încă o dată, dacă mai era nevoie, că business-ul tău are nevoie urgent de o strategie integrată de marketing pe mobil. Ceea ce, de altfel, ți-am tot spus și noi. În nenumărate rânduri.

Astfel, potrivit celui mai recent studiu realizat de gigantul Google, 80% dintre utilizatori navighează pe Internet folosind un smartphone, 67% dintre utilizatori folosesc un sistem desktop, 16% dintre utilizatorii de Internet folosesc o tabletă, 57% dintre utilizatori folosesc mai multe tipuri de dispozitive, 27% dintre utilizatori folosesc exclusiv un smartphone, în vreme ce 14% dintre utilizatori de Internet folosesc exclusiv un sistem desktop. Studiul realizat de Google la nivel global a vizat utilizatori de Internet cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani.

Ignorând utilizatorii de dispozitive mobile, îți îngropi business-ul

Pentru a naviga pe Internet, un utilizator folosește smartphone-ul timp de 180 de minute în fiecare zi. Prin comparație, un sistem desktop este folosit timp de 120 de minute zilnic, în vreme ce o tabletă este folosită timp de 75 de minute în fiecare zi. Dacă folosirea unui sistem desktop începe, de regulă, seara, în jurul orei 20.00, utilizarea unui smartphone este la fel de consistentă pe tot parcursul zilei. În plus, peste 30% dintre utilizatori folosesc smartphone-ul și pe timpul nopții. Ceea ce înseamnă că, indiferent de oră, nu îți permiți să ignori utilizatorii de dispozitive mobile.

Înțelegând modul în care utilizatorii își folosesc dispozitivele mobile, vei putea lua decizii esențiale în ceea ce privește interacțiunea dintre aceștia și business-ul tău. Concret, aceștia trebuie să fie o prioritate pentru orice business. Dar cele mai multe business-uri se bazează pe aceleași site-uri pe care utilizatorii de dispozitive mobile le evită, pentru că nu le oferă o experiență plăcută. Dacă nu iei în considerare toate dispozitivele folosite de utilizatori pentru a interacționa cu brand-ul tău și dacă nu îți adaptezi mesajul pentru fiecare dispozitiv în parte, îți poți lua adio de la business-ul tău.

 

De sărbători, cei mai mulți sunt dispuși să renunțe la fidelitatea de brand

Astăzi, tot mai mulți utilizatori sunt dispuși să renunțe oricând la fidelitatea față de un anumit brand și să achiziționeze produse sau servicii oferite de concurență. Potrivit Google, nu mai puțin de 50% dintre utilizatori se regăsesc, în preajma sărbătorilor, în această categorie. Cifra este, însă, mult mai mare atunci când vine vorba de utilizatorii de dispozitive mobile. Iar același studiu realizat de Google arată că, în preajma sărbătorilor, 76% dintre utilizatorii de dispozitive mobile renunță la fidelitatea față de un brand anume și se orientează către produsele sau serviciile oferite de concurență.

În creștere, este și numărul utilizatorilor care, deși achiziționează dintr-un magazin fizic, folosesc un dispozitiv mobil pentru a căuta pe Internet informații despre produsul sau serviciul pe care urmează să îl achiziționeze. Iar Google susține că, înainte de a achiziționa un produs sau un serviciu dintr-un magazin fizic, nu mai puțin de 64% dintre cumpărători folosesc smartphone-ul pentru a căuta informații suplimentare despre produsul în cauză. Mai e nevoie de vreo altă dovadă că trăim într-o lume mobilă și că business-ul tău trebuie să se adapteze?

Business-ul tău trebuie să fie întotdeauna acolo unde este și publicul țintă

Potrivit aceluiași studiu realizat de Google, 76% dintre utilizatorii care caută informații pe Internet despre un produs sau un serviciu anume ajung, în cel mult 24 de ore, într-un magazin de unde pot achiziționa produsul sau serviciul respectiv. Ceea ce înseamnă că orice business trebuie să pună accent nu doar pe experiența virtuală oferită utilizatorilor, ci și pe cea fizică, propriu-zisă. Un alt amănunt extrem de interesant oferit de Google îl reprezintă faptul că utilizatorii de dispozitive mobile caută mai degrabă calitate, nu promoții.

Pe scurt, dacă vrei un business de succes, e crucial să fii acolo unde este și publicul țintă. Încă nu ești convins? Același studiu realizat de Google oferă informații și despre comportamentul utilizatorilor de smartphone. Astfel, în fiecare oră, aceștia interacționează cu cel puțin 4 aplicații mobile: 71% dintre utilizatori își verifică mail-urile, 75% dintre utilizatori sunt activi pe rețelele sociale, 83% dintre utilizatori navighează pe Internet (excluzând rețelele sociale), în vreme ce 27% dintre utilizatori folosesc aplicații utile pentru călătorie și organizarea itinerariului.

În 2017, 75% dintre utilizatori vor naviga pe Internet folosind dispozitive mobile

Pe de altă parte, un raport publicat de Reuters, care citează una dintre cele mai mari agenții media din lume, arată că, în 2017, 75% dintre utilizatori vor naviga pe Internet prin intermediul dispozitivelor mobile. În plus, aceeași agenție mai notează că, în 2018, nu mai puțin de 60% din bugetul alocat la nivel mondial pentru publicitate va fi direcționat către advertising-ul pe mobil. Potrivit estimărilor, pragul de 60% reprezintă nu mai puțin de 134 de miliarde de dolari. Adică, o sumă mult mai mare decât cea care va fi investită în toate celelalte forme de advertising la un loc.

Cum utilizatorii îți vizitează site-ul și paginile create pe rețelele sociale și, implicit, interacționează cu brand-ul tău folosind mai multe tipuri de dispozitive, nu doar unul singur, este extrem de important să le oferi absolut tuturor o experiență plăcută. Indiferent de dispozitivul folosit de aceștia pentru a interacționa cu brand-ul tău. Dacă neglijezi utilizatorii de dispozitive mobile, atunci business-ul tău ignoră o mare parte din publicul țintă. Cu alte cuvinte, strategia de marketing pentru business-ul tău trebuie să se plieze pe comportamentul și nevoile utilizatorilor.

Hai să bem o cafea împreună și să îți prezentăm o strategie integrată de marketing pe mobil pentru business-ul tău.

NOUTĂȚI

Articole similare

Elementele unui branding de succes

Branding-ul este o parte esențială a succesului pentru orice afacere. Cu toate acestea, noii antreprenori întâmpină, deseori, greutăți în crearea unui brand consistent și, totodată,

Citește

Wunderino

Ce a dorit clientul? Fiind un client internațional, Wunderino a fost o adevărată provocare pentru departamentul SEO. Clientul a dorit, în primul rând, o creștere

Citește