Branding sau cum să țintești spre inima clientului, nu spre portofelul lui

Nu e prima oară când îți vorbim despre branding și îți spunem că branding înseamnă mai degrabă emoție, sentiment, nu rațiune, deși aceasta din urmă nu este exclusă. Și, dacă visezi la un business de succes, e crucial să pui bazele unei legături sentimentale între business-ul tău și client. Iar asta, indiferent de domeniul în care activezi, fie el B2B, fie B2C. Dar un astfel de atașament apare dacă și numai dacă reușești să câștigi încrederea clientului. Dacă țintești inima lui, nu portofelul.

Business-ul tău este pe drumul cel bun?

Te întrebi de ce e atât de important? Un prim răspuns ar fi următorul: potrivit Harvard Business Review, probabilitatea ca un client atașat de brand-ul tău să recomande produsele sau serviciile pe care le oferi este de trei ori mai mare. La fel de mare este și probabilitatea ca acesta să achiziționeze din nou produsele sau serviciile tale. Iar asta reiese și din faptul că 44% dintre clienții atașați emoțional de un brand nu se orientează niciodată către produsele oferite de concurență.

Cum poți câștiga încrederea unui client? Fiind sincer, transparent, original și interesat în primul rând nu de vânzarea produselor sau serviciilor tale, ci de cum îți poți ajuta clientul, de soluțiile pe care le poți oferi la problemele și nevoile cu care se confruntă acesta. Astfel, business-ul tău va reuși să ofere de fiecare dată acea experiență pozitivă pe care o dorește orice client. Dacă prioritatea ta este clientul, business-ul tău este pe drumul cel bun. Altfel, îți poți lua adio de la el.

 

Empatie sau cum să îți cunoști și să îți înțelegi clienții

Emoția care ar trebui să fie puntea între business-ul tău și client se bazează în primul rând pe empatie. Iar empatia apare doar dacă îți cunoști clientul, îi înțelegi comportamentul, îi anticipezi nevoile și îi întreci de fiecare dată așteptările. Respectându-ți promisunile față de client, îl respecți pe el. Și, odată ce îți respecți clientul, acesta are încredere în tine, în brand-ul tău. Prin urmare, îți oferă toate datele de care ai nevoie pentru un business de succes. Trebuie doar să știi să le folosești.

Pentru asta, trebuie să asculți activ fiecare client. Ascultându-l atent, îți poți croi drum spre inima lui, poți primi toate informațiile de care ai nevoie pentru a dezvolta soluții pentru nevoile sale. Iar rezolvarea prin ascultare te duce cu un pas mai aproape de inima clientului. Arătându-i acestuia că ești atent la problemele lui și, implicit, căutând să-i oferi permanent cele mai bune soluții, vei pune bazele unei legături sentimentale între business-ul tău și client, vei avea impactul la care visezi.

Vânzări pe termen scurt sau loialitate pe termen lung?

Branding nu înseamnă să vinzi produse sau servicii, ci să câștigi inima clientului. Astfel, te diferențiezi de concurență. Cei care țintesc spre portofelul clientului se pot alege cu vânzări pe termen scurt. Dar tu, cel care țintești spre inima clientului, te vei alege cu o identitate de brand și, implicit, cu atașamentul clienților față de brand-ul tău, ceea ce îți va aduce noi și noi clienți. Așa că, dacă ai de ales între vânzări pe termen scurt și loialitatea clienților pe termen lung, nu sta pe gânduri.

Hai să bem o cafea împreună și să vorbim mai multe despre branding. Și, apoi, să construim împreună o identitate pentru brand-ul tău.

NOUTĂȚI

Articole similare

Mon Amour

Mon Amour – Cel mai luxos și prestigios salon de masaj erotic din România Challenge Provocarea a fost clădirea unei imagini de brand care să

Citește