Într-o poveste de succes, nu business-ul este în centrul atenției

Dacă te întrebi de ce eforturile tale de marketing pe rețelele sociale sunt aproape inutile, avem vești proaste pentru tine. În primul rând, business-ul tău nu are o strategie integrată de marketing pe rețelele sociale. În al doilea rând, nu înveți din greșelile altora și, așa cum spune și Donald Miller, pui business-ul tău în centrul atenției, când, de fapt, personajul principal al acestei povești ar trebui să fie clientul tău, iar business-ul ar trebui să joace un cu totul alt rol.

Ce înseamnă asta? Că privești rețelele sociale ca pe simple canale de promovare a business-ului tău, în timp ce un client ignoră un business care vorbește doar despre sine, nu despre client și nevoile sale. Gândește-te, de exemplu, la activitatea ta pe rețelele sociale. Interacționezi cu oamenii care vorbesc doar despre ei? Cel mai probabil, nu. Interacționezi cu oamenii care au un impact pozitiv asupra ta. Cam așa ar trebui să stea lucrurile și atunci când vine vorba de marketing pe rețelele sociale.

Clientul este personajul principal

Clientul este întotdeauna în centrul atenției, el este eroul principal, nu tu. Tu ești, dacă vrei, ghidul lui. În subconștient, orice client se vede eroul principal, tu îi oferi doar “armele” de care are nevoie să iasă învingător din această poveste. Dacă tu vorbești doar despre tine și așezi business-ul tău în centrul atenției, ai doar de pierdut. Dacă vrei un business de succes, este crucial să te identifici cu ghidul și să lași clientul să se identifice cu eroul principal. Altfel, clientul va alege concurența.

Totuși, nu e așa de ușor să așezi clientul în centrul atenției. Pentru asta, trebuie să știi exact ce își dorește, ce caută el la tine, cum se definește el în raport cu business-ul tău. Cele mai multe business-uri fac aceleași greșeli, nu își cunosc clienții, nu știu ce caută aceștia. Iar gândirea superficială nu are nimic în comun cu succesul. Prin urmare, cele mai multe business-uri vând soluții la “probleme externe”, în vreme ce un client caută soluții și pentru “problemele interne”.

 

Probleme “interne” și “externe”

Același Donald Miller ne ajută să definim aceste probleme externe și interne. Problema în sine este “problema externă”, iar modul în care clientul este afectat de aceasta este “problema internă”. Cu alte cuvinte, problema externă o poate reprezenta un laptop nefuncțional, de exemplu, în vreme ce frustrarea cauzată de acest lucru este problema internă. Iar clientul îți trece pragul doar dacă știe că produsele sau serviciile tale îi vor soluția pentru ambele probleme, nu pentru una singură.

Dacă el caută claritate și tu îi oferi zgomot, nu te întreba de ce a ales concurența. Asta înseamnă că ai o mare problemă: tot ce comunici orbitează doar în jurul business-ului tău, pe care l-ai așezat în centrul atenției. Practic, transmiți doar zgomot, iar clientul, care se identifică întotdeauna cu personajul principal, va considera că nu poate ieși învingător din această poveste doar cu vorbele goale pe care i le oferi tu, ci va căuta acel ghid care să îi ofere armele care să îl transforme în învingător.

Hai să bem o cafea împreună și să scriem o poveste de succes pentru business-ul tău.

NOUTĂȚI

Articole similare