Istoria și evoluția marketing-ului digital

Într-o lume în care peste 170 de milioane de persoane folosesc cu regularitate rețelele sociale, ești obligat, dacă vrei un business de succes, să știi cu ce se mănâncă marketing-ul digital și, apoi, să fii în permanență la curent cu evoluțiile în acest domeniu.

Web 1.0, începutul erei digitale

Sintagma marketing digital a fost folosită pentru prima dată la începutul anilor 1990, atunci când, cu apariția internetului și a platformei Web 1.0, era marcat începutul erei digitale. Platforma Web 1.0 le oferea utilizatorilor posibilitatea de a găsi informațiile pe care le căutau, dar nu le oferea și posibilitatea de a distribui aceste informații pe internet. În 1993, apărea primul banner pe care se putea da click, iar HotWired începea să se promoveze prin astfel de banner-e. Acest moment marca începutul tranziției către era marketing-ului digital. Un an mai târziu, noi tehnologii își făceau apariția în lumea digital. Același an avea să aducă și lansarea Yahoo, care schimba complet lumea digital, determinând companiile să își optimizeze site-urile. În 1996, erau lansate și alte motoare de căutare, precum HotBot, LookSmart și Alexa.

 

Revoluția Google

Anul 1998 avea să aducă apariția Google. Microsoft lansa motorul de căutare MSN, iar Yahoo răspundea cu Yahoo Web Search. Anul 2000 era fatal pentru motoarele de căutare mai puțin importante, care dispăreau de pe piață, făcând loc giganților în domeniu. În 2006, când traficul pe motoarele de căutare avea să atingă, într-o singură lună, nivelul de 6,4 miliarde, Microsoft trecea MSN pe linie moartă și lansa Live Search, pentru a concura cu Google și Yahoo. Google profita de oportunitate și lansa AdWords și AdSense. Realizând, în timp, importanța analizării conținutului pe care îl primea, Google începea să targeteze reclamele în funcție de interesele utilizatorilor, schimbând încă o dată marketing-ul digital.

Web 2.0 și rețelele sociale

Apoi, apărea platforma Web 2.0, iar oamenii treceau de la stadiul de utilizatori pasivi, la cel de participanți activi, iar asta întrucât Web 2.0 le oferea posibilitatea de a interacționa cu alți utilizatori și cu alte business-uri. La scurt timp, își făceau apariția și rețelele sociale. MySpare deschidea acest drum, fiind urmată de Facebook. Companiile au realizat că aceste rețele sociale deschideau alte uși și ofereau posibilitatea promovării produselor și serviciilor într-o lume nouă. Cookie-urile reprezentau o altă bornă în industria marketing-ului digital. Astfel, era nevoie de o nouă abordare. Aceea de a afla, cu ajutorul acestor date, comportamentul și obiceiurile de browsing ale utilizatorilor de internet și, apoi, de a croi promoții care să se plieze pe acestea.

Lumea digitală e în continuă schimbare. Hai să bem o cafea împreună și să îți explicăm cum îți poți adapta business-ul, astfel încât succes-ul să rămână de partea ta.

NOUTĂȚI

Articole similare