7 indicatori de performanță pentru un business de succes în online

Lumea online-ului este una misterioasă, iar caracteristicile sale de bază se pot modifica de la o secundă la alta. Dacă te-ai decis să-ți extinzi afacerea și în online, trebuie să fii la curent cu tot ceea ce afectează performanțele comerțului electronic.

În primul rând, trebuie să stabilim ce este acela un KPI. Acronim de la Key Performance Indicator, KPI-ul reprezintă orice indicator de performanță care are o valoare măsurabilă. Fiecare afacere are un set de obiective pe care dorește să le atingă, iar prin acești indicatori poți afla eficienta companiei în mediul online.

 KPI Facebook

  • Impresiile (Impression) reprezintă numărul de afișări ale oricărei postări din pagina ta sau despre pagina ta care apare unei persoane pe ecran. De asemenea, utilizatorul nu trebuie să interacționeze în niciun fel cu postarea respectivă pentru a fi catalogată că fiind o impresie. Astfel, o singură persoană poate reda mai multe impresii.
  • Afișările(Reach) sunt date de numărul de persoane care au preluat content de pe pagina ta sau depre aceasta. Acest parametru stă la baza a mulți alți indicatori precum: engagement, like-uri, comentarii, click-uri și feedback negativ.
  • Scorul de relevanță reprezintă un punctaj situate între 1 și 10, care arată relevanța anunțului tău pentru audiența țintă. Acesta ia în calcul și parametrii precum: engagement, clicks, conversii, CTR, recenzii.

 KPI Google

  • Conversiile reprezintă acțiunile pe care o persoană le face pe site-ul tău, cum ar fi înregistrarea, adăugarea unui element în coșul de cumpărături sau vizualizarea unei anumite pagini. În mare, atunci când vorbim despre conversii ale unei platforme de comerț electronic, ne referim la vânzarea efectivă.
  • Bounce Rate-ul reprezintă numărul de vizitatori dintr-un site care au navigat pe o singură pagină, părăsind apoi site-ul. Ideal este să-ți menții bounce rate-ul între 40% și 60%.
  • Rata coșurilor abandonate (Cart Abandonment Rate) indică procentul de utilizatori care adaugă cel puțin un articol în coș și, ulterior, părăsesc magazinul din diferite motive. Un studio arată că rata de abandon în ceea ce privește comerțul electronic poate ajunge chiar și la 70%.
  • Valoarea medie a comenzii este, de asemenea, un KPI important deoarece această te ajută să descrii profilul clientului perfect. Urmărind VMC-ul poți identifica oportunități pentru a putea vinde mai mult, pentru a promova oferte speciale etc.

 

Ia în calcul evaluarea acestor indicatori și îmbunătățeste-ți performanțele în mediul online. Citește și despre ce înseamnă marketingul afiliat!

NOUTĂȚI

Articole similare

Tipuri de trafic

Traficul reprezintă unitatea de măsură a unui website. Obiectivul oricărui site este de a atrage trafic, deoarece un număr mare de vizitatori reprezintă un număr

Citește